پل معلق دره خزينه در استان لرستان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 24 تير 1396
بازدید : 37
نویسنده : rahnama-safar

استان لرستان به علت اهميت ويژه‌اي كه در گذرگاه شمال به جنوب كشور در طول تاريخ داشته و همچنين موقعيت خاص جغرافيايي جزء مناطق پرتردد به شمار مي‌آيد. همچنين داراي ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي است و هر كس با هر سليقه‌اي مي‌تواند مكاني مطابق ميل خود براي لذت بردن در دسترس داشته باشد.
پل معلق خاورميانه واقع در مشكين‌شهر استان اردبيل با ارتفاع حدود 80 متر از سطح زمين است كه از آن به‌عنوان مرتفع‌ترين پل خاورميانه ياد مي‌شود، در حالي كه يكي از كارشناسان ميراث فرهنگي لرستان از وجود پل معلقي با ارتفاع بيش از 85 متر در “دره خزينه” شهرستان پل‌دختر خبر داده است.
پل معلق دره خزينه اثري منحصربه‌فرد با طول 112 متر و ارتفاعي بيش از 85 متر بر روي رودخانه‌ي كرخه احداث شده و دهنه‌ي پل معلق كابلي است كه با توجه به پتانسيل فوق‌العاده طبيعت اطراف آن مي تواند دل هر گردشگري را به هيجان، شور و نشاط بياندازد.
يك‌طرف پل در لرستان و طرف ديگر آن به استان ايلام منتهي مي‌شود كه در سال 82 اين پل معلق توسط وزارت نيرو براي تردد و انتقال گروه مطالعاتي و كاركنان سد كرخه بر روي رودخانه‌ي سيمره احداث شد.

ديدن پل معلق دره خزينه بسيار جالب وشگفت‌انگيز است به طوري كه قدم زدن روي پل هيجان و لذتي بسيار بالا و توصيف نشدني دارد، سطح اين پل از تخته چوب‌هاي باريكي ساخته‌ شده كه به‌وسيله كابل به يكديگر متصل شده‌اند. گذر از اين پل چوبي در ابتدا براي گردشگران ترسناك است مخصوصا زماني كه باد مي‌وزد به طوريكه تكان خوردن آن را احساس كرده و ترس از رفتن روي پل را چندين برابر مي‌كند.
طبيعت زيبا و بي‌همتاي اين منطقه، كوه‌هاي سر به فلك كشيده، دره‌هاي شگفت‌انگيز، سرزميني زيبا با آب‌ و هواي دلپذير، دشت‌هاي بهشتي، آثار تاريخي و باستاني كم‌نظير،  پل‌هاي تاريخي متعدد، آبشارهاي منحصربه‌فرد و محصور در ميان كوه‌هاي مرتفع و صعب‌العبور‌ جلوه‌هاي بي‌نظيري را به رخ گردشگران مي‌كشد. پل معلق دره خزينه به ديواره‌هاي صخره‌اي متصل شده و بر روي دره‌اي عميق به نام دره خزينه با چشم‌اندازهاي طبيعي و ديدني واقع‌شده است.
با حركت از خرم‌آباد و پس از عبور از پل‌دختر به سمت جاده‌ي انديمشك و طي مسافت 47 كيلومتر به روستاي “دره خزينه” مي رسيم. اين پل در جاده پلدختر به انديمشك در روستاي "دره خزينه" واقع‌ شده است.

منبع: سايت راهنماسفر




:: موضوعات مرتبط: راهنمای گردشگری ایران , ,
:: برچسب‌ها: پل معلق دره خزينه در استان لرستان , جاذبه هاي گردشگري لرستان ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








راهنمای سفر و گردشگری - طبیعت گردی در ایران - جاذبه های گردشگری و توریستی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

RSS

Powered By
loxblog.Com